Adblue, ce este si la ce se foloseste?

adblue

AdBlue este o soluție lichidă folosită în principal în vehiculele diesel pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx).

AdBlue este o soluție din uree și apă demineralizată, care se folosește la mașinile diesel pentru a reduce noxele, conține uree de înaltă puritate dizolvată în apă distilată și este adăugată într-un rezervor special al vehiculului.

NOx este un grup de gaze care includ oxizii de azot, iar aceste emisii pot contribui la poluarea atmosferică.

Este un sistem eficient de reducere a emisiilor NOx în vehiculele diesel care trebuie să îndeplinească standardele de emisii strictă.

Procesul implică:

  1. injectarea AdBlue în gazul de eșapament al motorului în timpul arderei,
  2. ureea se descompune în amoniac, care reacționează ulterior cu oxizii de azot, transformându-i în azot și apă.
    Această reacție chimică ajută la reducerea semnificativă a emisiilor de NOx.
adblue sistem
Sistem Adblue

Utilizarea AdBlue este în special răspândită în vehiculele comerciale, camioane, autobuze și alte vehicule diesel care trebuie să respecte norme de emisii stricte, precum Euro 6 în Europa. Este important să se monitorizeze nivelul de AdBlue în rezervor și să se asigure că vehiculul are întotdeauna cantitatea necesară pentru a funcționa corect și a respecta standardele de emisii.

Dacă rezervorul de AdBlue se golește, motorul nu va mai putea fi pornit.

Avantajele și dezavantajele folosirii AdBlue sunt următoarele:

Avantaje:

  1. Reduce emisiile de noxe ale mașinilor cu motoare diesel, contribuind la protecția mediului și respectarea normelor de poluare Euro 6.
  2. Nu influențează negativ performanța motorului sau consumul de combustibil.
  3. Este un produs biodegradabil, solubil în apă, incolor, neinflamabil și nu este periculos pentru om.

Dezavantaje:

  1. Necesită un rezervor separat, care ocupă spațiu și adaugă greutate la mașină.
  2. Trebuie reumplut periodic, în funcție de consumul de motorină și de capacitatea rezervorului.
  3. Dacă rezervorul se golește, motorul nu va mai putea fi pornit.
  4. Are o temperatură de îngheț de -11°C, ceea ce poate cauza probleme la temperaturi mai scăzute.
  5. Se descompune la temperaturi mai mari de 80°C, lăsând urme pe suprafețele de contact

Va asteptam si pe pagina noastra de facebook JarPiesa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență de navigare mai bună. Prin navigarea pe acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.
CERE OFERTĂ!