AdBlue este o soluție lichidă folosită în principal în vehiculele diesel pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx).
AdBlue este o soluție din uree și apă demineralizată, care se folosește la mașinile diesel pentru a reduce noxele, conține uree de înaltă puritate dizolvată în apă distilată și este adăugată într-un rezervor special al vehiculului.
NOx este un grup de gaze care includ oxizii de azot, iar aceste emisii pot contribui la poluarea atmosferică.
Este un sistem eficient de reducere a emisiilor NOx în vehiculele diesel care trebuie să îndeplinească standardele de emisii strictă.
Procesul implică:
- injectarea AdBlue în gazul de eșapament al motorului în timpul arderei,
- ureea se descompune în amoniac, care reacționează ulterior cu oxizii de azot, transformându-i în azot și apă.
Această reacție chimică ajută la reducerea semnificativă a emisiilor de NOx.
Utilizarea AdBlue este în special răspândită în vehiculele comerciale, camioane, autobuze și alte vehicule diesel care trebuie să respecte norme de emisii stricte, precum Euro 6 în Europa. Este important să se monitorizeze nivelul de AdBlue în rezervor și să se asigure că vehiculul are întotdeauna cantitatea necesară pentru a funcționa corect și a respecta standardele de emisii.
Dacă rezervorul de AdBlue se golește, motorul nu va mai putea fi pornit.
Avantajele și dezavantajele folosirii AdBlue sunt următoarele:
Avantaje:
- Reduce emisiile de noxe ale mașinilor cu motoare diesel, contribuind la protecția mediului și respectarea normelor de poluare Euro 6.
- Nu influențează negativ performanța motorului sau consumul de combustibil.
- Este un produs biodegradabil, solubil în apă, incolor, neinflamabil și nu este periculos pentru om.
Dezavantaje:
- Necesită un rezervor separat, care ocupă spațiu și adaugă greutate la mașină.
- Trebuie reumplut periodic, în funcție de consumul de motorină și de capacitatea rezervorului.
- Dacă rezervorul se golește, motorul nu va mai putea fi pornit.
- Are o temperatură de îngheț de -11°C, ceea ce poate cauza probleme la temperaturi mai scăzute.
- Se descompune la temperaturi mai mari de 80°C, lăsând urme pe suprafețele de contact