Bieleta antiruliu, ce este și cum funcționează?
Bieleta antiruliu, cunoscută și sub denumirea de bara antiruliu. Este un component al suspensiei care contribuie la reducerea ruliului sau a mișcării laterale a caroseriei în timpul virajelor.
Aceasta este o piesă metalică, de obicei, sub formă de bara, care este montată între două punți sau două elemente ale suspensiei și este legată de sistemul de suspensie al mașinii.
Funcția principală a bieletei antiruliu este de a redistribui forțele generate în timpul virajelor de pe o parte a vehiculului pe cealaltă, reducând astfel tendința mașinii de a se înclina. Aceasta este importantă pentru stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului în timpul virajelor și pentru menținerea controlului asupra acestuia.
În esență, bieleta antiruliu funcționează prin legarea suspensiilor din stânga și din dreapta ale mașinii, astfel încât forțele care apar în timpul virajului să fie distribuite uniform între cele două roți. Atunci când mașina virează, greutatea vehiculului este transferată de obicei pe partea exterioară a virajului.
Acest lucru poate duce la o înclinare excesivă și la o pierdere de aderență pe roata interioară a virajului.
Bieleta antiruliu contracarează această tendință prin legarea suspensiilor și transferând o parte din forța exercitată asupra roții exterioare către roata interioară, reducând astfel ruliul și îmbunătățind manevrabilitatea și stabilitatea mașinii în timpul virajelor.
Bieleta antiruliu, ce este și cum funcționează?
În concluzie, bieletele antiruliu sunt componente importante ale suspensiei unei mașini. O bieleta antiruliu are scopul de a determina amortizoarele sa lucreze egal în viraje. Desi se gaseste in mai multe variante de constructie, functia comuna a bieletelor antiruliu este aceea de a asigura mentinerea planului masinii paralel cu cel al solului (cat mai aproape posibil)