Filtrul de particule, ce este si importanta lui.

car exhaust pipe

Filtrul de particule ce este si importanta lui.

Filtrul de particule, cunoscut și sub denumirea de filtru DPF (Diesel Particulate Filter), este un dispozitiv utilizat în sistemele de tratare a emisiilor de la motoarele diesel. Acesta are rolul de a reține particulele solide din gazele de eșapament generate de motor, pentru a reduce emisiile poluante în atmosferă.

Filtrul de particule funcționează prin captarea particulelor de praf, funingine și alte materiale solide prezente în gazele de eșapament. Aceste particule sunt ulterior arse în mod controlat în cadrul unui proces numit regenerare. Regenerarea poate avea loc în mod automat, prin creșterea temperaturii în filtru, sau poate fi declanșată manual de către operator.

În concluzie, filtrul de particule este un component esențial în reducerea emisiilor poluante generate de vehiculele diesel, contribuind la protejarea mediului înconjurător și la îmbunătățirea calității aerului pe care îl respirăm.

Filtrul de particule este montat pe galeria de evacuare a motorului și pentru a funcționa corespunzător mai are nevoie de o serie de senzori și de un catalizator de oxidare.

galerieevacuare
Filtrul de particule, ce este si importanta lui ( motor grup Renault)

1. injectoare piezoelectrice
2. rampă comună de combustibil
3. EGR
4. catalizator de oxidare primar
5. injector pentru regenerarea filtrului
6. senzor de presiune înainte de filtru
7. senzor de temperatură intrare catalizator
8. catalizator de oxidare secundar
9. senzor de temperatură catalizator
10. filtru de particule
11. senzor de temperatură ieșire filtru
12. senzor de presiune după filtru

Majoritatea filtrelor de particule sunt din material ceramic poros în formă de fagure. Volumul filtrului de particule depinde în principal de debitul de gaze arse. Cu cît cilindreea motorului este mai mare cu atât volumul filtrului trebuie crescut.

Cum stim ca are loc regenerarea activa ?

In timpul regenerarii active puteti observa urmatoarele simptome:

  • Ventilatoarele de racire functioneaza;
  • Creste turatia la relanti;
  • Creste consumul de combustibil;
  • Se dezactiveaza automat sistemul Start/Stop;
  • Apare un usor miros;
  • Se schimba zgomotul produs de motor;

Cel mai important: nu trebuie oprit motorul. In functie de conditiile de trafic trebuie continuat rulajul cu o viteza de aproximativ 50 km/h intr-o treapta inferioara de viteza (de preferat treapta a 3-a) pana lampa de semnalizare de la bord se stinge. Daca nu se stinge dupa un rulaj de aprox. 30-40 minute va trebui sa mergeti la service pentru a se recurge la o regenerare fortata.

Va asteptam si pe pagina noastra de facebook JarPiesa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă putem ajuta?
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență de navigare mai bună. Prin navigarea pe acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.
CERE OFERTĂ!